Nr. 1/2008


Dragii mei vizitatori,

Surpriza pe care v-o anuntam se numeste „Revista de dreptul muncii si dreptul securitatii sociale”.  Asadar, incepand cu 5 ianuare 2008 voi edita primul numar al acestei reviste. De ce data de 5 ianuarie? Pentru ca atunci este ziua mea de nastere, asa incat mi-am facut un cadou: un motiv sa lucrez in plus:).

Am facut demersurile necesare in vederea inregistrarii ei la Bibiloteca Nationala, astfel incat ea va beneficia de un ISSN, iar in timp, daca va fi cazul, voi incerca acreditarea ei la CNCSIS.

Pentru inceput voi realiza singur intreaga revista. Orice colaborator este bine venita, iar aici am in vedere (si m-ar bucura) articole privind sociologia muncii, psihologia muncii, relatii industriale (industrial relation), mai putin de resurse umane.

Scopul „Revistei de dreptul muncii si dreptul securitatii sociale” in primul rand este acela de a aduce actualitatea din domeniu muncii la un click distanta si la o secunda de cercetare. Diferenta fata de revistele clasice o va constitui supletea si dinamica informationala, astfel incat revista va fi bilunara si va cuprinde urmatoarele catagorii:

I. Opinii, studii, comentarii

In aceasta sectiune cor fi publicate articole (lato sensu) care vizeaza dreptul muncii si dreptul securitatii sociale. Oricine este binevenit. Pentru moment eu voi citi toate materialele si le voi  publica.

II. Restitutio in integrum

Este o veche idee a mea, care din pacate nu s-a materializat, si anume aceea de a publica documente din domeniul dreptului muncii. Ex: prima lege a contractului de munca din 1929, prmele articole din domeniu, primele documente privind pensiile, jurisprudenta anilor 1930 etc.

III. Drept intern

Sectiunea dedicata dreptului intern va cuprinde si ea doua ramuri: jurisprudenta si legislatie romana.

IV. Drept european

In cadrul acestei sectiuni vor fi publicate noutati la nivelul UNiunii Europene (legislatie si jurisprudenta) dar si jurisprudenta altor state membre UE (in limba statului respectiv) urmarind o anumita tematica.

V. Drept international

Vor fi prezentate noutatile la nivelul Organizatiei INternationale a Muncii, dar si prezentari ale sistemelor altor state non UE.

Daca munca mea va fi gasita utila de cel putin o singura persoana (in afara de mine) scopul meu a fost atins, pentru ca „singurul lucru pe care il impartim si el se dubleaza este fericirea” la care eu mai adaug si stiinta de carte.

UN AN 2008 CU SANATATE SI LINISTE.

Toate cele bune,

Costel Gilca

PS. Asa arata prima pagina: Revista de dreptul muncii si dreptul securitatii sociale

5 răspunsuri

  1. Buna ziua sunt ma numesc Bogdan Ionita sunt consilier juridic si as vrea sa colaborez cu revista dvs insa as. avea nevoie de o adresa de mail pentru a va putea trimite articole.
    Astept mesajul dvs. va multumesc!

  2. „Orice colaborator este bine venita, iar aici am in vedere (si m-ar bucura) articole privind sociologia muncii, psihologia muncii, relatii industriale (industrial relation)” !

    Bati vreun apropro la mine, Costel?!

  3. Unul mic:)). NU neaparat, insa vreau sa largesc viziunea asupra reatiilor de munca, dat fiind masterul de relatii industriale pe care k-am facut si in care am studiat si sociologia muncii si psihoogia muncii si relatii industriale si relatii organizationale. Evident ca varful icebergului il reprezinta dreptul muncii, insa un bun jurist trebuie sa cunoasca si fundamentele sociale, psihologice etc ale normei de reglementare a raportului de munca. De altfel incapand cu nr. 2/2008 voi incepe sa public si notele de curs ale materiei sociologiei muncii, pt ca banuiesc faptul ca stau mult mai bine publicate decat la mine in sertar.

    Revista e deschisa tuturor, insa era o mica invitatie pentru tine.

  4. Saru mana…
    Si nu uita, s-ar putea sa-ti intorc invitatia…

    PS: vezi ca nu merge linkul catre blogul meu….poate remediezi….

  5. am remediat

Lasă un răspuns

